Utazás, fillérekből, hétköznapi luxusban.

Alter Travel

Lengyel testvérünk - LOT Polish Airlines

Légitársaság ajánló Vol. 2.

2018. május 28. - Egyeske

Lengyel testvéreink újabban nemzeti légitársaságukkal szeretnék letarolni a közép- és kelet-európai piacot. Budapestről közlekednek Varsóba, Krakkóba, New Yorkba és Chicagoba, éppen ezért kijelenthető, hogy a magyar piac elég frekventált a lengyelek szemében. Nemrég az állami légitársaság vezetője kijelentette, hogy pár éven belül a régió kedvenc légitársasága akarnak lenni. Lássuk mivel is állunk szemben! 

Gépem a reggeli első járat volt Varsóba, egy Bombardier Dash Q400-as volt a madarunk. Ez volt életem első turbopropelleres repülése, amely igen jól sikerült. Az ülések komfortosak, a lábtér megfelelő az egy óra hosszú úthoz mérve. A gép közepesen hangos, ugyanakkor élmény vele utazni, mivel kis mérete miatt megadja a repülés élményét (különösen szeles időben). A fedélzeti kiszolgálást tekintve semmi extra: egy pohár vizet, kávét és egy szelet csokoládés nápolyit szolgáltak fel. 

img_20170927_130947.jpg

Bombardier CRJ-900-as gépünk Tallinnban. 

Varsóban egy gyors 45 perces átszállás következett a Nordica járatára Tallinnba. Bár mindkét gép külső állóhelyről indult, az átszállás maximum 25 percet vett igénybe. A Nordica észt légitársaság, jelenleg a LOT leányvállalata és tulajdona. A lábtér és az ülés a Nordica járatán is megfelelő volt, a CRJ-900-as pedig az egyik leghalkabb gép, amelyen eddig ültem (a gép elejében kaptunk helyet). A fedélzeti ellátás itt is megegyezik a LOT ellátásával, azzal a különbséggel, hogy lehetőség adódik a fedélzeti vásárlásra is: szendvicsek és snackek széles választéka érhető el. 

img_20170927_124223.jpg

Nordica by LOT CRJ-900-asa Lettország felett.

Összegezve elmondható, hogy a LOT egy hagyományos légitársaság, amely bár szolgáltatás színvonalban nem éri el a Lufthansát, messze megelőzi a többi európai "fapadosodó" légi céget. A gépek kicsik, de kényelmesek, Budapestről pedig a nap minden részében indul gép Varsóba, ahonnan nagyon sok célállomás érhető el kiváló átszállással. Ez a LOT legnagyobb előnye a többi társasággal szemben: helyben van, "hazai pályán" játszik! Árakat tekintve lehet olcsó repjegyeket kifogni, nekem ez az út 58.000 Ft-ba került, amely valljuk be, nem a legkedvezőbb árfekvés (igaz Tallinnba tartottam, amely nem a leglátogatottabb helyek egyike). Repjegyem tartalmazta a kabinpoggyászt, a feladott poggyászt, a fedélzeti ellátást és az ülőhely választást. 

Jegyvásárlás és foglalás 9/10
Check-in és boarding  9/10
Ülőhely és lábtér 7/10
Fedélzeti kényelem (pokróc stb.) -/-
Fedélzeti ellátás (étel, ital stb.) 5/10
Fedélzeti szórakoztató rendszer - / - 
Tisztaság, komfort 7/10
Bázis reptér (tisztaság stb.) 7/10
Csatlakozás és hálózat 10/10
Összesítve 7/10

A bejegyzés trackback címe:

https://alter-travel.blog.hu/api/trackback/id/tr5114003464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BucketWorld · bucketworld.blog.hu 2018.07.14. 23:37:56

Valóban nem olcsó odajutni, szerencsésebb esetben is 40-45 ezer oda-vissza. Ennyiből meg ugye kétszer elrepülünk Marokkóba vagy Jordániába is akár...

Egyeske 2018.07.16. 22:21:59

@MotivaTravel: Ki hova szeretne repülni... Ha belegondolunk 120-150 euró egy hálózatos légitársaságért nem nagy ár, tekintve, hogy így vagy úgy, de a fapadosok rejtett költségei is durván tornázzák felfele a költségeket. Tekintve, hogy a Baltikum még nem elérhető WizzAirrel vagy Ryanairrel, marad ami marad...