Hamarosan elveszítjük a régi repülés élményét. Voltak idők, amikor még egy Budapest-London járaton "féldisznót" szolgáltak fel a légiutaskísérők, azonban a fapadosok betörésével a tisztességes fedélzeti ellátás is eltűnőben van, a nosztalgiával pedig nem lehet jóllakni. Maradt a Wizzair fánk+kávé akciója 4 euróért, vagy jobb helyeken az ingyenes lucskos szendvics (TAP Air Portugal, mi így szeretünk!).
Már csak a fentiek miatt is öröm volt 2017 júliusában az olasz regionális Air Dolomitival repülni 1 óra 55 percig Göteborg - München útvonalon. Gépünk egy tiszta és rendezett Embraer EMB-195 volt. A legénység professzionális és gyors munkát végzett, kedvesek voltak (fontos ezt megjegyezni, mivel egy esti járatról van szó, tehát nem ez volt a műszak első repülése). A lábhely a legnagyobb volt, amit eddig tapasztaltam regionális járaton.
A göteborgi reptéren csápra állt az Embraer EMB-195-ösünk. A háttérben egy Turkish Airlines A321-es és egy SAS ATR-72-es látható.
És most következzik a catering. A fedélzeti ellátásunk kenterbe vert mindent és mindenkit. Lufthansa ide, MALÉV oda, Wizzair amoda, ettől a kis olasz szépségtől a legnagyobbak is tanulhatnának! Vegyük is sorra mi mindennel kényeztették az utasokat:
- A repülés elején kézfertőtlenítő kendőt osztottak. Ez a gesztus már csak a hosszú tavú interkontinentális járatokon él (egyes esetekben ott sem).
- Üdítők és alkoholos italok széles választéka állt rendelkezésre.
- A két órás útra kis szendvicses dobozokat kaptunk, tartalma: egy sonkás, majonézes salátás szendvics és egy csomag csokis karika.
- A szendvics után kávét és teát szolgáltak fel.
- Leszállás előtt kaptunk egy közepes méretű zselécukorkát - apróság, ellenben nagyon figyelmes.
- Extra: a körülöttünk ülő kisgyermekes családoknak a személyzet szó nélkül adott egy kis dobozt, benne játékokkal és kirakóssal.
Az utunk sima volt. A göteborgi reptér kicsi, könnyen áttekinthető, meglepően választékos étkezési és vásárlási lehetőségekkel. A müncheni időjárás miatt 20 perccel később szálltunk fel, azonban ezt a kis késést bőven behozta a pilóta. A müncheni reptérről majd egy külön posztban olvashattok.
A repjegyem tartalmazta az ellátást, az ülőhely választást, egy felvihető kabinpoggyászt és egy kis táskát, illetve egy 23 kg-os feladott poggyászt. A repjegy ára Göteborg-München-Budapest vonalon 32.000 Ft volt. A késő esti közvetlen Wizzair feladott poggyásszal és ülőhely választással 33.000 Ft lett volna. Egy egyre gyakoribb eset, amikor nem olcsóbb a fapados...
Az Air Dolomiti a Lufthansa leányvállalata, Münchenből üzemeltet a Lufthansa helyett járatokat bizonyos útvonalakon. Jelen esetben az anya sokat tanulhatna a leányától, mivel az Air Dolomiti élmény messze felülmúlta az Európa legjobb légitársaságának megválasztott Lufthansát (Skytrax 2017). Az Air Dolomiti egyébként egy 4 csillagos légitársaság a Skytrax oldalán. A Lufthansa már öt csillaggal rendelkezik.
Jegyvásárlás és foglalás | 9/10 |
Check-in és boarding | 8/10 |
Ülőhely és lábtér | 10/10 |
Fedélzeti kényelem (pokróc stb.) | -/- |
Fedélzeti ellátás (étel, ital stb.) | 10/10 |
Fedélzeti szórakoztató rendszer | - / - |
Tisztaság, komfort | 8/10 |
Bázis reptér (tisztaság stb.) | 10/10 |
Csatlakozás és hálózat | 10/10 |
Összesítve | 9/10 |