Lengyel testvéreink újabban nemzeti légitársaságukkal szeretnék letarolni a közép- és kelet-európai piacot. Budapestről közlekednek Varsóba, Krakkóba, New Yorkba és Chicagoba, éppen ezért kijelenthető, hogy a magyar piac elég frekventált a lengyelek szemében. Nemrég az állami légitársaság vezetője kijelentette, hogy pár éven belül a régió kedvenc légitársasága akarnak lenni. Lássuk mivel is állunk szemben!
Gépem a reggeli első járat volt Varsóba, egy Bombardier Dash Q400-as volt a madarunk. Ez volt életem első turbopropelleres repülése, amely igen jól sikerült. Az ülések komfortosak, a lábtér megfelelő az egy óra hosszú úthoz mérve. A gép közepesen hangos, ugyanakkor élmény vele utazni, mivel kis mérete miatt megadja a repülés élményét (különösen szeles időben). A fedélzeti kiszolgálást tekintve semmi extra: egy pohár vizet, kávét és egy szelet csokoládés nápolyit szolgáltak fel.
Bombardier CRJ-900-as gépünk Tallinnban.
Varsóban egy gyors 45 perces átszállás következett a Nordica járatára Tallinnba. Bár mindkét gép külső állóhelyről indult, az átszállás maximum 25 percet vett igénybe. A Nordica észt légitársaság, jelenleg a LOT leányvállalata és tulajdona. A lábtér és az ülés a Nordica járatán is megfelelő volt, a CRJ-900-as pedig az egyik leghalkabb gép, amelyen eddig ültem (a gép elejében kaptunk helyet). A fedélzeti ellátás itt is megegyezik a LOT ellátásával, azzal a különbséggel, hogy lehetőség adódik a fedélzeti vásárlásra is: szendvicsek és snackek széles választéka érhető el.
Nordica by LOT CRJ-900-asa Lettország felett.
Összegezve elmondható, hogy a LOT egy hagyományos légitársaság, amely bár szolgáltatás színvonalban nem éri el a Lufthansát, messze megelőzi a többi európai "fapadosodó" légi céget. A gépek kicsik, de kényelmesek, Budapestről pedig a nap minden részében indul gép Varsóba, ahonnan nagyon sok célállomás érhető el kiváló átszállással. Ez a LOT legnagyobb előnye a többi társasággal szemben: helyben van, "hazai pályán" játszik! Árakat tekintve lehet olcsó repjegyeket kifogni, nekem ez az út 58.000 Ft-ba került, amely valljuk be, nem a legkedvezőbb árfekvés (igaz Tallinnba tartottam, amely nem a leglátogatottabb helyek egyike). Repjegyem tartalmazta a kabinpoggyászt, a feladott poggyászt, a fedélzeti ellátást és az ülőhely választást.
Jegyvásárlás és foglalás | 9/10 |
Check-in és boarding | 9/10 |
Ülőhely és lábtér | 7/10 |
Fedélzeti kényelem (pokróc stb.) | -/- |
Fedélzeti ellátás (étel, ital stb.) | 5/10 |
Fedélzeti szórakoztató rendszer | - / - |
Tisztaság, komfort | 7/10 |
Bázis reptér (tisztaság stb.) | 7/10 |
Csatlakozás és hálózat | 10/10 |
Összesítve | 7/10 |